Nie ma nagłośnienia uniwersalnego, dlatego w naszym magazynie znajdziecie różnorodne systemy nagłośnieniowe, skonfigurowane pod nagłośnienie konkretnego rodzaju imprez.
Najbardziej spektakularne wrażenia pozostawiają po sobie kolumny koncertowe firmy L’Acoustics Kara II oraz Kiva II. To właśnie te systemy nagłaśniają koncerty gwiazd, zarówno wewnątrz jak i w plenerze. Pracują w połączeniu z bardzo wydajnymi subwooferami KS28 oraz SB15
Kolejny rodzaj naszej działalności stanowi nagłośnienie kongresów i konferencji. Do tego typu imprez używamy małych, sprawnych, aktywnych głośników amerykańskiej firmy QSC
K8.2. To idealne rozwiązanie wszędzie tam gdzie trzeba pokryć równomiernie przestrzeń odsłuchową. Tu z koli niskie częstotliwości uzupełniają dyskretne, kierunkowe subwoofery KS212
A co jeśli jednak nagłośnienie trzeba postawić wśród gości?
Mamy rozwiązanie i na takie sytuacje.
Firma L’acoustics wyprodukowała linię głośników Syva, na mocnych podzespołach z lini koncertowych, jednak całość zamknęła w piękne obudowy.
Ich estetyka i design pozwala z powodzeniem postawić je nawet w galeriach artystycznych i muzeach, a ich skuteczność pozwala na bezstresowe nagłośnienie koncertu na żywo. Uzupełnieniem Syvy są równie wspaniałe, niemal referencyjne głośniki X8.
W sytuacjach kiedy są potrzebne NAPRAWDĘ małe głośniki rozwiązaniem są L’Acoustics 5XT.
Nie ma udanego miksu bez odpowiedniej konsolety.
Do realizacji dźwięku używamy stołów które można podzielić na trzy rodzaje zastosowań:
Allen & Heath Dlive S5000 – to konsolety idealne pod kątem realizacji wielokanałowych.
Konsolety pozwalają na wyposażenie całej orkiestry w słuchawki odsłuchowe oraz mikserki personalne Dlive ME1 dla muzyków, dzięki którym, w zależności od potrzeb, sami mogą dokonywać zmian nastawów.
Kolejną grupę stanowią konsolety mniejsze, odpowiednie dla koncertów rozrywkowych. To Yamaha Yamaha CL5 i Yamaha QL5, oraz Yamaha QL1. To modele które można spotkać w praktycznie każdym riderze, i są akceptowane przez niemal wszystkich artystów. Do realizacji koncertów używamy również analogowych spliterów sygnału firmy Klotz, z izolowanym odejsciem sygnału np. do wozu realizacyjnego TV.
Trzecią grupę stanowią miksery używane podczas konferencji i kongresów, gdzie często wykłady odbywają się oprócz sali plenarnej, w małych salach.
Tutaj idealnie sprawdzają się również cyfrowe konsolety QSC TM 16. Mimo swoich imponujących możliwości zostały zamknięte w niewiarygodnie małej nowoczesnej obudowie.
Pozwalają one uzyskać nastawy jak w dużych mikserach, co jest szczególnie istotne przy korekcji np. mikrofonów nagłownych.
W myśl że o doskonałym dźwięku stanowi jego najsłabsze ogniwo, od początku bezkompromisowo kompletowaliśmy nasze mikrofony.
I tak do nagłośnienia orkiestr symfonicznych używamy głównie instrumentalnych mikrofonów DPA 4099 spersonalizowanych pod każdy indywidualny instrument.
Używamy również mikrofony firm Neumann, AKG, Sennheiser oraz Shure.
Do koncertów rozrywkowych posiadamy klika setów mikrofonów spełniających większość riderów gwiazd.
Zdajemy sobie sprawę że podczas eventu przemówienie prezesa jest najważniejsze, dlatego ponownie bez żadnych kompromisów zainwestowaliśmy w najmniejsze a zarazem najlepsze mikrofony nagłowne. To ponownie marka DPA. Ich idealne brzmienie bez sprzęgnieć powoduje fakt że to nieliczne mikrofony kierunkowe na rynku. Przetwarzają one po prostu tylko mówcę a nie szumy z sali.
Co do wokalnych systemów bezprzewodowych, to stosujemy najwyższe modele cyfrowe ULX-D firmy Shure, pewne i bezpieczne, pozwalające wstroić się nawet w niewielką lukę w danej częstotliwości a do tego znakomicie brzmiące. Spełniając wymagania artystów mamy do nich wymienne główki z różnymi rodzajami wkładek dynamicznych i pojemnościowych, jak KSM9, Beta 58, SM 58 czy Beta 87.
Podczas niektórych realizacji pojawia się problem przesyłu sygnału dźwiękowego. Naszym rozwiązaniem jest zaawansowany system przesyłu dźwięku po liniach światłowodowych. Bez względu czy to Stadion Narodowy, czy kilka kilometrów kwadratowych trasy pokazowej Verva Srteet Racing, jesteśmy w stanie bezpiecznie przesłać dźwięk i tym samym światłowodem po małych modyfikacjach również obraz.
Szczególnie agencje eventowe czekają na nietypowe rozwiązania, mamy kilka takich u siebie:
Pierwsze z nich to niestandardowe użycie mikrofonu podczas szkoleń czy konferencji. Catch Box to rozwiązanie na niestandadowe podawanie mikrofonu wszystkim tym którzy chcą zadać pytanie. Mikrofon z nadajnikiem jest zamontowany w sześcianie z miękkiej pianki a prowadzący po prostu rzuca Box do rozmówcy, a ten mówi do sześcianu. Oprócz doskonałego dźwięku wartością nabytą pozostaje nietypowy i integracyjny styl szkolenia.
Ciekawą formą nagłośnienia jest też system Silent Sound. To system kilkudziesięciu słuchawek bezprzewodowych z możliwością wyboru indywidualnego kanału dźwiękowego. Systemu można używać podczas imprez tanecznych,. ale nam zdażyło się w słuchawkach szkolić pracowników fabryki samochodów.
W kilku słowach należy wspomnieć o narzędziach pomagających w konfiguracji dźwięku.
To wysoce zaawansowane programy, mają one niesamowite możliwości.
Zaczynając od programów pozwalających na przygotowanie projektu pokrycia obiektu dźwiękiem, czy konfiguracje końcówek mocy,
az po pomiar i korekcję po instalacji systemu. Podczas samej realizacji odpowiednie softy pozwalają na bezprzewodowe zarządzanie konsoletami z pozycji iPada.